May 11, 2024

6 thoughts on “Salahguna kuasa CEO Prolintas anak syarikat PNB bakal lingkupkan 100 syarikat bumiputera

  1. Apabila nafsu menguasai diri, ini lah akibat nya. Fikiran yg singkat kerana tidak takut dgn Allah SWT dan hukum nya.
    Harap PMX masuk campur..

    1. Tuan tahu atau tidak cerita sebenar yang berlaku? Atau tuan tinggalkan komen sekadar cukupkan syarat dalam menambah garam kepada artikel yang lebih kepada fitnah dan serangan peribadi ni? Nasihat saya, kalau kita tak tahu cerita sebenar, baik diam saja. Takut nanti kena cari tuan badan yang difitnah di padang masyar. #SekadarNasihat

      1. Ramai yg terkesan akibat penamatan kontrak ni baik subcontraktor, supplier dan pekerja yg mempunyai kaitan dgn projek ini. Lebih menyedihkan penamatan di lakukan dlm tempoh kebanyakan pekerja Melayu yg beragama Islam sedang menanti kedatangan bulan Ramadhan 2021.
        Apakah tiada lagi cara yg lebih baik selain penamatan kontrak? Sekiranya CEO ni adalah seorg pegawai yg berjiwa besar dan prihatin, yang mana gaji beliau adalah dibayar drpd tabungan org melayu melalui PNB yang mana Prolintas adalah anak syarikatnya, tentunya beliau tidak mengambil langkah2 yg prejudis.
        Tindakan CEO ini adalah diluar jangkaan kami hingga menyebabkan ramai pekerja yg kehilangan kerja secara mendadak sewaktu bulan Ramadhan dan Hari Raya yg bakal tiba pada tahun tersebut.
        #ExStaff

        1. Saya stay area situ da lama. Kontraktor dulu kerja teruk, kemajuan kerja slow sangat tapi taknak cerita ke kontraktor lama dulu claim da siap banyak? Saya dpt info kontraktor lama berkata siap 90% tapi satu apa pon tak siap. Staff mmg pikir kene buang tapi taknak fikir pulak pihak atasan yang membuatkan kerja semua lambat? Ingat tak kene bayar ke siap project lambat? Perlu prihatin kepada kontraktor yang membuatkan orang lain dalam kerugian? Pihak kontraktor juga tidak jujur dengan prestasi sendiri lagi ada hati nak cakap fitnah. Kontraktor sendiri yang tidak bayar subkontraktor dan supplier manakala pihak main kontraktor sudah claim 90% yang tidak logik sekali?

  2. Bukan sahaja syarikat bumiputera malah staf2 bumiputera Prolintas sendiri pon yang kena tendang dengan dia. Sebelum Tok Lan ni masuk nak dengar orang berhenti dari Prolintas cukup payah. Sejak dia masuk tiap tiap bulan ada orang keluar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *